Yritys, kutsu itsesi asiakkaittesi olohuoneisiin ja sydämiin

En juurikaan käynyt aiemmin kotikutsuilla enkä nähnyt syytä järjestää kutsuja. Reilu vuosi sitten sain kutsun ruotsalaisen yrityksen lastenvaatekutsuille, ja huomasin tykästyneeni värikkäisiin ja hyvälaatuisiin lastenvaatteisiin.

me&i -mallisto ilmestyy kaksi kertaa vuodessa eikä vaatteita myydä muualla kuin kotikutsuilla ja perhekerhoissa. Vuonna 2004 perustettu yritys on satakertaistanut myyjiensä määrän niin Ruotsissa kuin Suomessakin ja kasvuvauhti on kova myös Keski-Euroopassa.

Yhteisöllisyyttä myynnissään hyödyntävä yritys on kuin kotonaan Facebookissa, missä uuden malliston lanseeraus alkaa jo useita viikkoja ennen malliston julkistamista, sillä seurauksella, että julkistamispäivänä sivustolle saa oikein jonottaa. Lisäksi me&i tiedottaa säännöllisesti Facebookissa uusista tuotelanseerauksista, messuille osallistumisistaan sekä osallistaa aktiivisesti jäseniään kilpailuilla ja tehtävillä.

Hyvälaatuiset vaatteet kestävät myös kierrättämistä ja kuluneen kesän aikana kaksi suomalaista äitiä perustivatkin Facebookiin me&i:n käytettyjen vaatteiden osto-, myynti- ja vaihtosivuston. Muutamassa päivässä kyseinen sivusto hankki yli 3 000 tykkääjää sekä erittäin aktiivisesti Facebookissa kauppaa käyvän äitiryhmän.

Ehkä me kaikki olemme kotikutsuihmisiä, kunhan vaan oikea tarina sattuu kohdalle. Lastenvaatekutsuja pitäessäni mietin, että voisin hyvin pitää myös suomalaisten laatutuotteiden kotikutsuja, etenkin jos saisin kutsuilta jotain, mitä kaupasta en saa. Ja olohuonetta lähemmäksi asiakkaan arkea, sydäntä ja lompakkoa yritys tuskin pääsee.

Kotikutsuja pidetään pitkälti naisten juttuna, mutta mikä yritys onnistuisi koukuttamaan ja houkuttelemaan miehet koolle? Facebookia käyttävien miesten ei luulisi ainakaan olevan vaikea saada kavereita kutsutuksi.
 

Kommentit

Suositut tekstit