Viikon parhaat ajatukset Twitteristä - mitä jäi mieleen?

Kulunut viikko tarjosi paljon hienoja ajatuksia ja avauksia jaettavaksi. Markkinointiviestinnän viikko 23.-24.9. aktivoi etenkin markkinointiin ja viestintään liittyviä tweettejä:

Tämän viikon iskevimmät ja puhuttelevimmat tweetit olivat mielestäni:  

@KoivusaariJussi: Mainostaja termi täytyy polttaa ja tuhkat levittää mereen. Yritys on media.

@SJobsLegend "One who walks in another's tracks leaves no footprints."


@IlonaHiila: This is something we should all remember.



@AnneBerner: Ilman krittiikkiä emme pysty tunnistamaan kipupisteitä. Samanmielisten kesken ei maailmaa muuteta paremmaksi. Hartiat kestää kyllä.


@HeidiWaltari: "Changing how people communicate will always change the world." Hyvin kiteytetty. -Johnas Liljegren #mvv2014


@petrasi: "You don't have to be first to market, you have to be best to market."



@terhiaho: "Ei riitä, että tunnet asiakkaasi. Sinun pitää myös ymmärtää häntä."


@hharjula: "Great speech ! Key to reach your goals: plan concrete actions and stick with the plan."

@RiinaMalhotra: "Nyt hissipuheita suunnittelemaan!" @KoneenSaatio jakaa pika-apurahoja suullisten hakemusten perusteella. http://www.koneensaatio.fi/fi/tapahtumat/apurahaa-nyt


@KatiPentti: "Tuotesijoittelu sisältää myös ohjelman." Gotta love @rikurantala ! #docventures #media


@JoonasAleksi: Keskity tuloksiin, älä kiireeseen! Milloin kiireestä tuli uusi musta? http://digitalistnetwork.com/milloin-kiireesta-tuli-uusi-musta/  


@TarjaVirmala: "Monikanavaisuus. Dialogi. Mittaaminen. Siinä markkinoinnin trendit."

@JonnaMuurinen: "Hei digityypit, jokainen tsäänssi on mahdollisuus ;)"



@hharjula: "Personoitua ja profiloitua sisältöä halutaan eniten. Jännää on, että sitä tehdään vähiten." Jouni Koistinen #mvv2014 #sisältömarkkinointi


@IABFinland: "Suomalainen media kaipaa holisteja, ei vain kapean sektorin osaajia, sanoo @HeikkiRotko" #mvv2014


@vilmaluo“Every single is a whether you and them or not”


Lopuksi vielä pari lainausta viikon "osu- ja upposi" -kirjoituksista:
Keskustelu. Mikä idioottimainen idea! Siinähän saattaisin joutua muuttamaan omaa mielipidettä. Saattaisi oppia muilta. Ei kiitos. Parasta vaan pysyä poteroissa. - Miisa Mink (http://villetolvanen.com/2014/09/23/miisa-mink-oikeassa-olevien-maa/)
Markkinointipäällikköjehumestariguru. Jos ja kun teet brändistäsi digitaalisissa maailmoissa huomaamattoman varmistelevaa, kivantuoksuista, sisäsiistiä, anteeksipyytelevän tasaista ja kilttiä ja rypyttömyyttä, katsokin, että tuotteesi on mummoille suunnattu lakana. -Pasi Räihä (http://digitalistnetwork.com/onko-brandisi-mummojen-lakana/)  
Eletäänkö Suomessa Neuvostoliiton bilateraali -kaupan aikaa? Minun organisaationi vastaan sinun organisaatiosi? Meidän budjetit ja teidän viisivuotissuunnitelman? Haistakaa home. Minä en kuulu mihinkään organisaatioon. Uskon vapauteen, veljeyteen, verkostoihin ja vaurauteen. -Ville Tolvanen (http://villetolvanen.com/2014/09/24/v-verkostotalous-verkko-vauraus-veljeys/)
Sosiaalinen media on brändin rakentamista suhteiden avulla. Se vaatii pitkäjänteistä sitoutumista, eikä sosiaaliseen mediaan kannata hyökätä kertaluontoisesti huutamaan omaa viestiään, koska silloin kohdeyleisö pitää sinua ja firmaasi idioottina ja jättää teidät molemmat huomiotta. - Heidi Lemmetyinen (http://heidilemmetyinen.com/2014/09/26/en-ma-voi-sulle-tassa-liidiksi-muuttua/) 
Toisaalta minkä tahansa kestävän brändin keskeinen ominaisuus on aitous. Päälleliimattu kermakakkukiille toimii erityisen heikosti sosiaalisessa mediassa. Tunnistamme tyhjän mainospuheen ja suljemme korvamme siltä. Sen sijaan viritymme verkossa kuuntelemaan niitä, jotka jakavat laadukasta sisältöä. Jaamme hyviä juttuja edelleen verkostoissamme eteenpäin, mikä on tietenkin samalla myös parasta mainosta niille. Kaikki voittavat.- Ilkka Olander (http://sometek.fi/mista-rakentuu-henkilobrandi-ja-maine-verkossa/)




Kommentit

Suositut tekstit