Bisnespäättäjä, sinut on haastettu - syksyllä muutetaan mainonta ja viestintä palveluksi ja auttamiseksi
Suomi on suurten suunnitelmien maa, kuten Alf Rehn osuvasti
kirjoitti Turun Sanomissa 16.7. http://m.ts.fi/i/652464.
Allekirjoitan täysin suomalaisten musta-valkoisen -ajattelutyylin. Harmaan
sävyjä kuitenkin tarvitaan ja Suomi kaipaa nyt kipeästi nopeaa ja ketterää
muutosta, jotta suomalaisilla yrityksillä on jatkossakin asiakkaita eivätkä
kansainväliset kilpailijat jyrää 6-0 kotimaisia toimijoita.
Moni bisnespäättäjä liottelee vielä tällä hetkellä
laiturilla varpaita vedessä miettien samalla millä keinoilla yrityksen
kassavirta käännetään vahvasti plussalle. Markkinointibudjetti on vähissä ja
jotain uutta ja erottuvaa pitäisi keksiä. Kysymys ei kuitenkaan ole uuden
keksimisestä, vaan ajattelutavan ja totuttujen tapojen muuttamisesta. Suomessa
yritykset ovat tiukoilla, mutta niin ovat monet suomalaisetkin. Tie ihmisten
sydämeen käy välittämisen ja auttamisen kautta. Uusi Lastensairaala 2017 on
hyvä esimerkki siitä, että kyllä tahtoa löytyy, kun asia koskettaa.
Voisiko tänä syksynä yrityksen markkinointi- ja
mainospanostuksista osan käyttää esimerkiksi mobiilisovellukseen, joka yhdistää
yksinäisiä vanhuksia tai voisiko yritys lähteä tukemaan niitä kuntia, joissa ei
riitä resursseja järjestää koulujen tokaluokkalaisille iltapäivähoitoa? Entä
voisiko yritys auttaa Suomeen vaihtoon tulevia opiskelijoita, joille ei löydy
asuntoa? Tai löytyisikö partiotoiminnasta yritykselle yhteisiä arvoja ja
yhteistyömahdollisuuksia? Näistä toimista saa helposti jaettavaa sisältöä niin
perinteisiin kuin somekanaviin ja myös positiivista keskustelua tärkeiden
aiheiden ympärille.
Jos yhteiskunnallinen vaikuttaminen tuntuu liian järeältä
ratkaisulta, niin ihmisten kiireistä arkea voi helpottaa ja auttaa myös monin
pienin tavoin. Millä tavoin saisit asiakkaasi kutsumaan yrityksesi kotiinsa ja
esittelemään palvelusi myös ystävilleen? Moni on valmis maksamaan uuden elämää
helpottavan palvelun käytöstä, kunhan se oikeasti tuo apua arkeen.
Viidakkorumpu sosiaalisessa mediassa kantaa kauas, kun tekemisessä on sydän
mukana. Tärkeintä on puhdas halu auttaa ja aidosti välittää.
1. Mieti, miten voit auttaa ja aidosti välittää.
2. Kohdenna viestisi.
3. Ole aito ja rehellinen.
Kommentit
Lähetä kommentti