Kivijalkakauppias - en enää liikkeeseesi tuu.
Maailma luo nahkaansa yhä kiintyvämpää tahtiin, media murtuu ja muovaantuu ja perinteiset yritykset ihmettelevät miksi myynti painuu pahasti pakkaselle. Digiympäristössä olemme yhä valveutuneempia ympärillämme
olevista uutisista, yritysten viesteistä ja tarjouksista. Odotamme yhä
henkilökohtaisempaa ja personoidumpaa dialogia yrityksiltä, mutta samalla
olemme hyvin kriittisiä, jos meille tuputetaan ja tyrkytetään tarinoita, jotka
eivät meitä kosketa. Palvelua pitää saada juuri silloin kun sille on tarvetta,
ja juuri siinä ympäristössä missä satumme kulloinkin vaikuttamaan.
Omassa elämässäni huomaan selviä muutoksia ostokäyttäytymisessäni. Ennen viihdyin erittäin hyvin kaupungilla sekä ostoskeskuksista kaupoissa kierrellen. En enää. Kuluvana vuonna olen hoitanut lähes kaikki perheen vaateostokset verkosta.
Omassa elämässäni huomaan selviä muutoksia ostokäyttäytymisessäni. Ennen viihdyin erittäin hyvin kaupungilla sekä ostoskeskuksista kaupoissa kierrellen. En enää. Kuluvana vuonna olen hoitanut lähes kaikki perheen vaateostokset verkosta.
Monesti aloitan ostoskierrokseni kotimaisista
verkkokaupoista, mutta päädyn usein ulkolaisten verkkokauppojen kassalle - ihan
vain siitä yksinkertaisesta syystä, että valikoimat ovat runsaammat ja hinnat
edullisemmat. Jos tanskalainen lastenvaatemerkki toimittaa ostokseni reilussa
vuorokaudessa kotiovelle veloituksetta ja suomalaisella verkkokaupalla
toimistukseen menee reilu viikko, niin onhan siinä eroa. Myös arkiset perheen
ruokaostokset olen täysin valmis siirtämään verkkoon, kunhan pääkaupunkiseudun verkkoruokakauppiaat
ymmärtävät toimittaa ostokset myös tänne Kehä III:n ulkopuolelle.
Verkkokaupat nykyisellään eivät vielä varsinaisesti tarjoa
elämyksellisyyttä ja virtuaalista visualista mielihyvää, mutta eivät kyllä
perinteiset kivijalkakaupatkaan. 3D-internetin valtakausi on pian alkamassa ja
nähtäväksi jää, miten 2D-maailmassa otetaan haaste vastaan.
Kommentit
Lähetä kommentti